افزایش فروش با بازاریابی محتوایی: مینی دوره چطور به کمک بازاریابی محتوا فروش خود را افزایش دهیم؟
برای سایتتان تولید محتوا میکنید به این امید که جایگاه بهتری در موتورهای جستجو مثل گوگل داشته باشد. شب و روز سخت تلاش می کنید، محتوا مینویسید، ویدئو ضبط میکنید و پادکستهای جذاب و مفید تولید میکنید. اما آخر ماه وقتی وضعیت سایت و فروش خود را بررسی میکنید به نتایج جذابی نمیرسید. در این مینی دوره افزایش فروش با بازاریابی محتوایی میخواهم به صورت گام به گام نحوه استفاده از محتوا برای رسیدن به فروش بیشتر را توضیح دهم. این مینی دوره از چندین بخش تشکیل شده که به صورت سلسله وار منتشر خواهد شد. بعد از تماشای این دوره کوتاه اطلاعات ارزشمندی درباره محتوا و نحوه استفاده از آن برای افزایش فروش به دست می آورید و سایت خود را به ماشین پولسازی تبدیل میکنید.
بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی(Content marketing) که بعضی از اوقات آن را با عنوان بازاریابی محتوا هم میشناسند یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که تلاش میکند با تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط، مخاطبان هدفمند را به سمت سایت شما جذب کند و در نهایت مخاطب را به انجام عمل خاصی ترغیب نماید. متوجه کلمات کلیدی در این تعریف شدید؟ بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوایی که دردی از مخاطب هدف ما دوا کند، ما را به عنوان متخصص نشان دهد، مخاطب هدف را ترغیب کند در ازای اطلاعات ارزشمندی که به او دادهایم کاری که میخواهیم را انجام دهد.
در بازاریابی محتوایی به جای اینکه به طور مستقیم محصول یا خدمات خود را معرفی کنیم و مشتری را با اطلاعات خسته کننده از خود دور نماییم، تلاش میکنیم محتوایی به او بدهیم که دردهایش را کمتر میکند و برای مشکلی که دارد راه چارهای ارائه مینماید. در این شرایط مشتری خود را مدیون ما میداند و حاضر است کاری که میخواهیم را با جان و دل انجام دهد.
اصلا چرا بازاریابی محتوایی؟
حتماً شنیدهاید که میگویند محتوا پادشاه است. اما من زیاد با این جمله موافق نیستم. محتوایی پادشاه است که بتواند مشکلی را از مخاطبان هدف ما( نه هر مخاطبی) برطرف کند و او را به ما نزدیکتر نماید. به کمک بازاریابی درست از طریق محتوا میتوان به مزایای زیادی دست پیدا کرد. این مزایا را به صورت فهرست وار برایتان آوردهام تا بیشتر به بررسی این مینی دوره جذاب ترغیب شوید 😊
- کمک به حفظ و نگه داشت مشتری
- افزایش فروش
- تولید سرنخ
- افزایش نرخ تبدیل
- بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجویی همچون گوگل
- افزایش آگاهی از برند
- بهبود اعتبار ما از دید مخاطبان
- ایجاد طیف وسیعی از طرفداران و وفاداران برند
این فهرست را میتوان هم چنان ادامه داد اما اگر اینجا هستید و این مقاله را میخوانید بدون شک از اهمیت بازاریابی محتوایی آگاهی کامل دارید. پس اجازه بدهید به سراغ اصل مطلب برویم و ببینیم در این دوره کوتاه قرار است کنار هم چه مطالبی را بیاموزیم.
سرفصل های مینی دوره افزایش فروش با بازاریابی محتوایی
در این دوره میخواهم بخشهایی که به شما کمک میکند فروش سایت تان را با بازاریابی محتوایی افزایش دهید را مورد بررسی قرار دهم. هر کدام از این بخشها میتوانند یک دوره کامل و جامع باشند اما من سعی میکنم نکات مهمی که باید بدانید را بیان کنم. این بخشها را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
بخش اول افزایش فروش با بازاریابی محتوایی : شناخت مخاطب هدف
اگر ندانید برای چه کسی تولید محتوا میکنید انگار با آدمی ازدواج میکنید که هیچ سنخیتی با شما ندارد. این فرد بسیار خوب و دوست داشتنی است اما فردی نیست که بتواند شما را خوشبخت کند یا شما بتوانید او را به خوشبختی و شادکامی برسانید. قبل از هر کاری باید سنگ ها را با هم وا بکنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند.
بخش دوم افزایش فروش با بازاریابی محتوایی: بررسی رقبا و کارهایی که انجام دادهاند
در بخش دوم این مینی دوره به سراغ بررسی رقبای خود میرویم تا ببینیم در وبلاگ خود چه کارهایی انجام دادهاند. سعی میکنیم با هم به بررسی محتوا و تقویم محتوایی شان بپردازیم و ببینیم چه درسهایی میتوانیم از آنها بگیریم.
بخش سوم: سفر مشتری، قیف بازاریابی
حالا کمی به دنیای بازاریابی میرویم. خوب همانطور که از اسمش پیداست، بازاریابی محتوایی از جمله روشهای بازاریابی است. پس باید بدانیم قیف بازاریابی چیست و سفر مشتری به چه معناست.
بخش چهارم: مراحل مختلف بازاریابی محتوایی
در این بخش به سراغ مراحل مختلف بازاریابی محتوایی میرویم تا با این روند بیشتر اشنا شویم.
بخش پنجم: انواع محتوا از دیدگاه مخاطب
آیا میدانستید ما انواع محتواها را از دید مخاطبان خود داریم؟ در این بخش از مینی دوره افزایش فروش با بازاریابی محتوا به این مطلب مهم خواهیم پرداخت.
بخش ششم: استراتژی محتوایی
برای اینکه بتوانیم مسیر را به درستی طی کنیم باید استراتژی داشته باشیم. در این بخش دقیقا همین موضوع را بررسی می کنیم.
بخش هفتم: کیورد ریسرچ
اگر ندانید از چه کلماتی در سایت خود استفاده کنید بدون شک محتوای جذاب و ارزشمندی نخواهید داشت. در این بخش وارد دریای کیورد ریسرچ می شویم و از روش های ساده برای بررسی کیوردهای ارزشمندمان بهره میبریم.
بخش هشتم: ایده های محتوایی
اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که از کجا ایده برای تولید محتوا بیاورید اصلا نگران نباشید. چون میخواهم چندین روش برای پیدا کردن ایدههای جذاب به شما آموزش دهم.
بخش نهم: نوشتن محتوای کاربرپسند و سئو
در بخش نهایی دست به کار میشویم و ساختار پست های وبلاگی را بررسی میکنیم.
پیشنهاد خواندنی: چطور 100 مشتری اول را به دست آوریم؟ روشهایی که به شما نمیگویند
آماده شروع یک دوره جذاب هستید؟
مراحل مختلف این مینی دوره را به صورت تدریجی منتشر میکنم تا شما هم بتوانید گام به گام با من به سمت جلو حرکت کنید. در این مسیر به طور حتم با چالشهای مختلفی روبرو خواهیم شد. پس اگر مشکلی داشتید تردید نکنید و سوالهایتان را بپرسید. تنها با پرسیدن، کنجکاوی و بررسی است که میتوانید درس های زیادی از این مینی دوره بگیرید و فروش تان را بیشتر کنید. کافیست بر روی عنوان هر بخش کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید. در این سفر باید صبور باشید و سعی کنید از تکنیک های گفته شده برای افزایش فروش با بازاریابی محتوایی بهره ببرید. پس با هم حرکت میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید