در دنیای رقابتی امروز که شرکت‌ها برای به دست آوردن سهم بازار و سهمی از ذهن و قلب مشتری تمام تلاش خود را می‌کنند رشد بیزینس و رسیدن به درآمدهای بالا کار چندان ساده‌ای نیست. زمانی که می‌خواهید وارد یک حوزه کاری شوید باید جنبه‌های مختلفی را مدنظر داشته باشید. گاهی از اوقات شما متخصص حوزه کاری خود هستید و خیلی خوب می‌دانید برای راضی نگه داشتن مشتری چه کاری باید انجام دهید. با اینحال ممکن است درباره رشد بیزینس و مسائل مربوط به بازاریابی و فروش اطلاعات چندانی نداشته باشید.

در چنین شرایطی ممکن است تصمیم بگیرید خودتان وارد کار شوید و از زیر و بم مسائلی مثل بازاریابی و فروش اطلاعات کافی به دست آورید. هر چند این روش بسیار جذاب و البته کاربردی است اما برخی از صاحبان کسب و کارها زمان و انرژی کافی برای انجام چنین کاری را ندارند.

به همین خاطر سعی می‌کنند به سراغ افرادی بروند که اطلاعات کافی درباره بیزینس و رشد آن را دارند و می‌توانند مسیر پیش رو را برایشان روشن‌تر کنند. مشاوره کسب و کار دقیقا همان چیزی است که صاحبان برندها و بیزینس‌های پرمشغله به آن نیاز دارند. این خدمات دربرگیرنده طیف وسیعی از موارد مختلف هستند و می‌توانند به افراد کمک کنند با خیالی آسوده به کسب و کار خود بپردازند.

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار فردی است که طیف وسیعی از مهارت‌ها را در اختیار دارد و می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارها کمک کند بیزینس خود را رشد دهند. این افراد به دلیل دانشی که دارند اطلاعات خوبی درباره بیزینس کسب کرده‌اند و خیلی خوب می‌دانند رشد و بهره وری شرکت‌ها در گرو چه فعالیت‌هایی است. چنین افراد متخصصی بیزینس شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند، کسب و کارتان را عارضه یابی می‌کنند و بهترین راه‌حل‌های موجود را در اختیارتان قرار می‌دهند. همه این موارد دست در دست هم می‌دهند تا شما بتوانید به اهداف و رویاهایی که در سر داشتید برسید.

چرا به مشاوره کسب و کار نیاز داریم؟

بیایید با هم یک سناریو را بررسی کنیم. فرض کنید شما کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید. زمانی که در حال راه اندازی کسب و کار خود بودید فکر و خیال‌های زیادی در سر داشتید. هر روز با فکر اینکه قرار است یک بیزینس میلیاردی داشته باشید به خواب می‌رفتید و صبح‌ها با رویای کسب درآمدهای بالا از خواب بیدار می‌شدید.

اوایل کار همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه احساس کردید درآمدی که همیشه دنبالش بودید را به دست نمی‌آورید. با خودتان فکر کردید شاید یک تبلیغ در سایت فلان یا پخش تراکت در منطقه خاص می‌تواند مشکل‌تان را حل کند. پس دست به کار شدید و پول عزیزتان را خرج کردید. اما بعد از گذشته چندین هفته اثری از مشتری و درآمدهای بالا نبود.

چند ماهی به همین منوال گذشت و شما هر روز بیشتر از روز قبل ناامید شدید. احساس می‌کردید پول‌هایتان را از دست داده‌اید و در آستانه ورشکستگی هستید.  اگر این سناریو برایتان آشناست چه کاری انجام دادید؟ برای اینکه شاهد رشد بیزینس خود باشید دست به چه فعالیت‌هایی زدید؟

راه اندازی و رشد بیزینس هم علم و هم هنر است. بله شما متخصص حوزه کاری خود هستید اما برای اینکه بتوانید کسب و کاری را به درستی راه اندازی کنید و آن را به رشد برسانید به مواد تشکیل دهنده دیگری نیاز دارید.

شما نمی‌توانید تنها بر روی تخصص خود تکیه کنید. برای رشد بیزینس اجزای مختلفی مثل مهارت های بازاریابی و فروش وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار به شما کمک می‌کند با خیال راحت به کارهای اصلی خود بپردازید و دیگر نگران مشکلات مربوط به بازاریابی، فروش و بهبود عملکرد بیزینس خود نباشید.

مشاور کسب و کار چه کاری برایتان انجام می‌دهد؟

اگر در استخدام یا انتخاب مشاور کسب و کار مردد هستید یا نمی‌دانید این فرد چه دستاوردی برایتان خواهد داشت اصلا نگران نباشید. زمانی که شما از خدمات مشاوره کسب و کار بهره می‌برید طیف وسیعی از خدمات در اختیارتان قرار می‌گیرد. من معمولاً این خدمات را بر اساس نیازهای هر بیزینس و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند طراحی می‌کنم اما اگر بخواهم به صورت کلی توضیح بدهم چنین خدماتی شامل موارد زیر است:

  • کمک به بررسی و عارضه یابی کسب و کار
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه فروش و بازاریابی
  • کمک به بررسی رقبا و رقابت درست
  • کمک به برطرف کردن چالش‌های پیش روی کسب و کارها
  • ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه مدیریت
  • ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه توسعه فردی
  • کمک به رشد بیزینس
  • کمک به جذب و حفظ مشتریان کسب و کار
  • بهبود روند فروش

چه زمانی باید از خدمات مشاوره کسب و کار استفاده کنیم؟

راه اندازی کسب و کار ساده اما رشد آن با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. اگر با مسیر رشد بیزینس آشنا نیستید بدون شک استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور کسب و کار برایتان مفید خواهد بود. اگر احساس می‌کنید فروش خوبی ندارید، از امتحان کردن روش‌های مختلف خسته شده‌اید و درآمدی که همیشه رویایش را داشتید برایتان دست نیافتنی شده است حتما از یک مشاور کسب و کار کمک بخواهید.

من چه کاری می‌توانم برایتان انجام دهم؟

خدماتی که شما در مشاوره‌های خود با من دریافت خواهید کرد متنوع است. این خدمات بسته به نوع بیزینس و شرایطی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند متفاوت است اما اگر بخواهم روند مشاوره‌های خود را برایتان ترسیم کنم به الگویی شبیه الگوی زیر می‌رسم:

  • یک جلسه مشاوره رایگان برای نیازسنجی و بررسی وضعیت کسب و کار( این جلسه شامل بررسی وضعیت کسب و کار و وضعیت صاحب بیزینس از جنبه‌های مختلف است)
  • عارضه یابی کسب و کار و یافتن علت ریشه‌ای مشکلات موجود
  • ارائه راه‌حلی سفارشی سازی شده بر اساس نیاز کسب و کار
  • کمک به رشد بیزینس، افزایش فروش و بهبود توسعه فردی صاحب بیزینس
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مارکتینگ همچون جذب و نگه داشت مشتری، وفادارسازی مشتری
  • کمک به ایجاد پرسنال برندینگ یا همان برند شخصی برای صاحبان بیزینس

 

خدمات مشاوره کسب و کار

  • مشاوره در خصوص پرسنال برندینگ
  • مشاوره در زمینه فروش
  • مشاوره در زمینه مارکتینگ( بازاریابی)
  • مشاوره در زمینه توسعه فردی صاحبان کسب و کار

هزینه مشاوره کسب و کار چقدر است؟

هزینه هر جلسه بر اساس نیاز مخاطب تعیین می‌گردد. همانطور که قبلا هم گفتم هزینه جلسه اول مشاوره کاملا رایگان است و شما پولی بابت بررسی وضعیت کسب و کار خود پرداخت نمی‌کنید. در این جلسه سعی می‌کنم اطلاعات کافی درباره شما و بیزینس‌تان به دست آورم و در پایان آن نکته‌هایی را برای بهبود وضعیت تان ارائه کنم. پس حتی اگر به فکر ادامه جلسات خود نبودید باز هم می‌توانید از جلسه اول رایگان من استفاده کنید.

چه ضمانتی بابت مشاوره هایتان می دهید؟

اگر به هر دلیلی از خدمات مشاوره من راضی نبودید می توانید کل وجه پرداختی را دریافت کنید. هدف من کمک به کسب و کارها برای رشد و افزایش فروش شان است. پس با خیال راحت می توانید از جلسه رایگان بهره ببرید و نگران وجه پرداختی خود نباشید.

چطور می‌توانم از این خدمات استفاده کنم؟

کافیست از بخش تماس با من، اطلاعات بیزینس خود را ارسال کنید. از طریق ایمیل kamranvarzahra@gmail.com  و شماره واتس اپ و تلگرام  09149294978  هم می‌توانید درباره نیازهای خود با من صحبت کنید. اگر استفاده از این مسیرهای ارتباطی برایتان سخت بود فرمی را در ادامه برایتان قرار می‌دهم که با پر کردن آن می‌توانید با من در ارتباط باشید.