همه چیز از زمانی شروع شد که تصمیم گرفتم تولیدکننده محتوا شوم. راستش را بخواهید عاشق نوشتن بودم( البته در حال حاضر هم یکی از سرگرمیهای مورد علاقهام نوشتن است). از آنجایی که زبان انگلیسی را از همان دوران نوجوانی شروع کرده بودم، با مترجمی آشنا بودم. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه تصمیم گرفتم وارد حوزه تولید محتوا شوم. کارم را با مترجمی شروع کردم. برای سایتهای مختلف محتوای ترجمه شده تولید میکردم و از اینکار لذت میبردم. چند سالی به همین منوال گذشت تا اینکه احساس کردم باید پا را فراتر از تولید محتوا بگذارم. از طریق بازاریابی محتوایی با بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتا مارکتینگ آشنا شدم. آشنایی با دنیای بازاریابی دیجیتال برایم آنقدر جذاب بود که به سراغ دورههای مختلف رفتم تا از این دنیای پر رمز و راز سر دربیاورم. چند وقتی هم در این حوزه مشغول کار بودم اما این فعالیت هم نیازهایم را ارضا نمیکرد.
زمانی که با شرکتهای مختلف کار میکردم از نزدیک با مشکلات متعددی که در رشد کسب و کارشان داشتند آشنا شدم. آنها با هزار امید و آرزو بیزینس خود را راه اندازی میکردند، وارد فضای آنلاین میشدند، سایت میزدند، در اینستاگرام فعالیت میکردند اما به نتیجهای که دوست داشتند نمیرسیدند.
اینجا بود که متوجه یک خلا بزرگ در برندها و شرکتهای ایرانی شدم و آن هم نبود استراتژی درست بازاریابی و فروش بود. آنها کار خود را در زمینه تولید محتوا خیلی خوب انجام میدادند اما با فرآیند فروش مدرن و بازاریابی اصولی آشنایی چندانی نداشتند. به همین خاطر هم بود که یا شکست میخوردند یا به درآمدهای بالا دست پیدا نمی کردند.
از آنجایی که حوزه بازاریابی و فروش برایم جذاب بود تصمیم گرفتم فیلد کاری خود را عوض کنم. در دورههای مختلفی شرکت کردم، پای صحبتهای افراد متخصص در حوزه فروش و بازاریابی نشستم، ویدئوی افراد مشهور خارجی در این زمینه را تماشا کردم و کتابهای متعددی که مربوط به راهاندازی و رشد کسب و کار بود را مطالعه کردم.
در این میان به افراد مختلف مشاوره میدادم تا روند رشد بیزینس خود را بهبود ببخشند. سعی میکردم علت اصلی مشکلاتشان را به صورت ریشهای استخراج کنم و برای هر برندی یک نقشه راه مخصوص ارائه دهم.
در کنار همه این فعالیتها به یک نکته مهم رسیدم. این نکته آنقدر مهم بود که توانست زندگی فردی خودم را به طور کلی متحول کند. کسب وکارهایی که به آنها کمک میکردم بازاریابی و فروش خوبی داشتند اما باز هم صاحبانشان احساس رضایت درونی و شادی درونی را به درستی تجربه نمیکردند.
ناگهان جرقهای در ذهنم زده شد. برای رسیدن به شکوفایی، آرامش و به دست آوردن درآمدهای بالا داشتن کسب و کار کافی نیست. صاحبان کسب وکارها باید بر روی توسعه فردی، مهارتهای تخصصی و عملگراییشان کار میکردند تا میتوانستند به رضایت درونی دست یابند.
پس تصمیم گرفتم این سایت را راهاندازی کنم وبر روی این موضوع فعالیتم را آغاز کنم. در این وب سایت تمام تلاش خود را خواهم کرد تا به صاحبان بیزینسها کمک کنم بر روی خودشان بیشتر کار کنند و در کنار درآمدهای بالایی که کسب میکنند مسیر خودشکوفایی را راحتتر طی کنند.
به دست آوردن ثروت زمانی ارزشمند خواهد بود که در کنار آن آرامش درونی و رضایت کافی از زندگی وجود داشته باشد. این همان مسیری است که در این وب سایت با هم طی خواهیم کرد. اگر علاقه مند به مباحث توسعه فردی مثل خودشکوفایی، بهره وری و مدیریت زمان هستید و در عین حال میخواهید بیزینس تان را رشد دهید در این وب سایت همراه من باشید. چون قرار است در کنار هم بیاموزیم و رشد کنیم.