با این استراتژی های سئو فروش تان را چند برابر کنید
در طول چند سال گذشته استفاده از وب سایت برای معرفی محصولات و خدمات در ایران افزایش یافته است. محبوبیت بازاریابی آنلاین و راحتی استفاده از آن باعث شده است که شرکت های زیادی به فکر راه اندازی وب سایت خود باشند. در این میان استفاده از تکنیک ها و استراتژی های درست برای جذب مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما نمیتوانید یک وب سایت ایجاد کنید و منتظر باشید افراد به سراغتان بیایند و خریدهایشان را قطعی کنند. همانند هر نوع کسب وکاری راه اندازی سایت هم نیاز به تجربه و مهارت دارد. اگر به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید در این مقاله همراه من باشید تا استراتژی های سئو برای افزایش فروش را با هم مرور کنیم.
افزایش فروش با سئو
اگر سری به اینترنت بزنید با تبلیغات و ادعاهای زیادی روبرو میشوید. برخی از افراد ادعا میکنند میتوانند فروشتان را یک شبه افزایش دهند. بعضیها هم قول میدهند همان ماه اول شما را به صفحه اول گوگل برسانند. اما من معتقدم راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم مثل فروشگاه آفلاین نیاز به صبر، مهارت و البته تجربه دارد. شما نمیتوانید بدون داشتن آگاهی و تجربه یک شبه به موفقیت برسید. باید دانهتان را در خاک مناسب بکارید، به آن آب، نور و کود برسانید و مراقبتهای لازم را داشته باشید. کمی صبر را چاشنی این فرایند کنید تا یک گیاه زیبا و البته سودمند به دست آورید. راه اندازی فروشگاه هم دقیقا همین طور است. باید استراتژی درستی برای موفقیت خود بچینید و سپس کارهایی را که باید را انجام دهید. تنها در چنین شرایطی است که میتوانید انتظار موفقیت داشته باشید.
سئو که برخی ها آن را به اسم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میشناسند یکی از بهترین روشها برای معرفی سایت شما به موتورهای جستجویی مثل گوگل است. تا به حال شده است که آرزو کنید در صفحه اول گوگل باشید و خوب بفروشید؟ برای رسیدن به این آرزو باید تلاش کنید، استراتژی درستی داشته باشید و از مسیر درستی به سمت مقصد حرکت کنید. بیایید استراتژی های سئو که به افزایش فروش کمک میکنند را با هم مرور کنیم.
از کلمات کلیدی شروع کنید
اگر ندانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند چطور میتوانید کمکشان کنید؟ کیورد یا کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجویی مثل گوگل تایپ میکنند. فرض کنید میخواهید یک فروشگاه آنلاین برای فروش اسباب بازی راه اندازی کنید. خوب در این شرایط باید بدانید مشتریان هدف شما دنبال چه چیزهایی هستند. مثلا میخواهند چه نوع اسباب بازی بخرند؟ دنبال چه جنسی میگردند؟ چه چیزی برایشان جالب است؟ دنبال چه ترندهایی میگردند ؟ پاسخ این سوالات در کیورد ریسرچ نهفته است. باید به کمک ابزارهای ایرانی و خارجی کیورد ریسرچ کنید تا متوجه شوید افراد از چه عبارت هایی برای یافتن فروشگاه های اسباب بازی استفاده میکنند.
بعد از اینکه فهرست کلمات کلیدی را پیدا کردید محبوبیت و رقابتی که بر روی این کیوردها وجود دارد را بررسی کنید. برای اینکار هم میتوانید از ابزارهای رایگان و پولی بهره ببرید. ببینید کدام یک از این کلمات کلیدی برایتان ترافیک بیشتری به ارمغان میآورند؟ رقابت بر روی کدام کلمات کمتر است؟
اگر تازه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردهاید توصیه میکنم از کلمات کلیدی طولانی که رقابت کمتری بر روی آنها وجود دارد استفاده کنید. این کلمات کلیدی طولانی بهترین گزینه برای سایتهای تازه تاسیس به شمار میرود و میتواند نرخ تبدیل سایت شما را بهبود ببخشد.
حالا محتوای ارزشمند تولید کنید
برای اینکه دیده شوید باید ارزش آفرین باشید. خوب چطور میتوانید برای مشتریان خود ارزش تولید کنید؟ با ارائه اطلاعاتی که به دنبالش هستند. در قدم اول که همان کیورد ریسرچ بود توانستیم اطلاعاتی درباره نیازهای مشتریان به دست آوریم. در این قدم باید به دنبال این باشیم که چطور میتوانیم از کلمات کلیدی به دست آمده برای تولید محتوا استفاده کنیم. در این مرحله باید به سراغ تولید محتوای ارزشمند برویم و ببینیم چطور می توانیم نیازهای مخاطبانمان را به این شیوه برطرف کنیم.
صفحه توضیح محصول را بهینه سازی کنید
موتورهای جستجو به سراغ سایتهایی میروند که محتوای اصیل و باکیفیت در اختیار مخاطبان میگذارند. صفحه توضیح محصول هم باید اصیل و باکیفیت نوشته شود. من سایتهای زیادی را دیدهام که در این زمینه مشکلات زیادی دارند. سری به گوگل بزنید و رقبای خود را بررسی کنید. آنها محصولات خود را چطور توصیف کردهاند؟ آیا به درستی مخاطب را ترغیب کردهاند که از آنها خرید کند؟ یادتان باشد که نباید از دیگران کپی کنید. خلاق باشید و ببینید مشتریان را چطور میتوانید با توضیحات منحصر به فرد و درست ترغیب کنید.
تصاویر محصول را هم بهینه سازی کنید
خوب نوبتی هم که باشد نوبت به بهینه سازی تصاویر محصول میرسد. فرض کنید شما یک فروشگاه دارید که مشتریان میتوانند به سراغ شما بیایند و محصولات را از نزدیک لمس کنند. مشتری وارد فروشگاه میشود. محصول را در دست می گیرد و آن را از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار میدهد. بعد از بررسی همه جانبه تصمیم میگیرد که محصول را بخرد یا نه. حالا همین روند را در فروشگاه اینترنتی خود تصور کنید. شما باید بتوانید چنین تجربهای را در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. اگر کیفیت تصاویر محصول پایین باشد مشتری چطور به شما اعتماد کند؟ اصلا از کجا بفهمد که این محصول چگونه است؟ تا جایی که میتوانید برای تولید تصاویر محصول هزینه کنید.
از شبکههای اجتماعی هم بی بهره نباشید
هر چند فعالیت در شبکههای اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی رتبه سایت شما ندارد اما باز هم میتواند برایتان مشتری بیاورد. برای اینکار در یکی از شبکههای اجتماعی که مشتری در آن حضور دارد فعالیت کنید. بیشتر مشتریان شما در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکداین فعالیت میکنند. پس شما هم باید در این رسانه ها حضور داشته باشید و شروع به تولید محتوا کنید.
در طول ارتباط صمیمانهای که با مشتری برقرار می کنید آنها را به شیوههای مختلف به سایت خودتان هدایت کنید.
سایتتان را برای موبایل بهینه سازی کنید
این روزها افراد زیادی هستند که از گوشیهای موبایلی برای خریدهایشان استفاده میکنند. دیگر کمتر کسی را میبینید که با موبایل کار نکند یا گوشی همراه نداشته باشد. پس ما به عنوان صاحب کسب وکار باید بتوانیم نیازهای مشتریانمان را شناسایی و برطرف کنیم. از طراح سایت خود بخواهید موبایل دوست بودن آن را بررسی کند. اگر برایتان ممکن بود نمایش سایت را بر روی دستگاه های مختلف موبایلی بررسی کنید و مشکلاتی که به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید. سپس از طراح سایت بخواهید این مشکلات را برطرف کند. آیا متن روی سایت قابل خواندن است؟ کاربر می توان روی لینک ها کلیک کند؟ سرعت بارگذاری سایت بر روی موبایل چگونه است؟ اندازه دکمه ها چطور؟
صفحه سوالات پرتکرار را به سایت اضافه کنید
مشتریان ممکن است سوالاتی داشته باشند. برخی از این سوالات تکراری هستند و میتوان آنها را در قالب صفحه سوالات پرتکرار در اختیار آنها قرار دارد. ببینید مشتریانتان به طور مداوم درباره چه چیزهایی سوال میکنند. حالا همین سوالات را به درستی پاسخ دهید و در سایت خود منتشر کنید. این موضوع باعث می شود هم مشتریان شما نیاز به صرف زمان برای یافتن پاسخ سوالات خود نداشته باشند و هم در زمان شما صرفه جویی شود. اگر این گزینه هم کافی نبود میتوانید از چت آنلاین برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده کنید.
سخن نهایی
افزایش فروش به کمک استراتژیهای سئو یکی از مهم ترین کارهایی است که فروشگاههای اینترنتی باید انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم با هم برخی از مهم ترین استراتژیهایی که به بهبود فروش ما کمک می کنند را بررسی کنیم. شما در این زمینه چه مشکلاتی دارید؟ چطور میتوانید این مشکلات را برطرف کنید و تجربه ماندگاری برای مشتریانتان بسازید؟ تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چطور میتوانید مشتریانتان را به کمک استراتژیهای سئو راضی نگه دارید و تجربه بی نظیر و ماندگاری برایشان خلق کنید؟
دیدگاهتان را بنویسید