استراتژی های بازاریابی برای فروشگاه‌های اینترنتی: اگر فروشگاه اینترنتی دارید بخوانید

بازاریابی فروشگاه های اینترنتی از جمله مباحث جذابی است که  عمیق شدن در آن می تواند به افزایش فروش و رشد مشتریان کمک کند. در این نوع بازاریابی ما از تکنیک های مختلفی استفاده می کنیم تا مشتریان جدیدی به سمت کسب وکار جذب کنیم و در عین حال مشتریان قدیمی مان را هم در کنار خودمان داشته باشیم. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و نمی دانید باید چگونه از مباحث بازاریابی برای رشد کسب وکارتان استفاده کنید در این مقاله همراه من باشید. در ادامه قصد دارم به بررسی بازاریابی فروشگاه های اینترنتی بپردازم و روش هایی را در اختیارتان قرار دهم که رشدتان را بهبود می بخشند.

چگونه فروشگاه اینترنتی مان را بازاریابی کنیم؟

بازاریابی فروشگاه اینترنتی

زمانی که تصمیم می‌گیریم فعالیت خودمان را در دنیای آنلاین آغاز کنیم با هزار امید و آرزو دست به کار می شویم. یک سایت زیبا طراحی می کنیم، محصولات را در آن قرار می‌دهیم و یک پیج اینستاگرام هم برای خودمان راه می‌اندازیم. حالا منتظر می‌نشینیم تا مشتری به سراغ ما بیاید و خریدهایش را قطعی کند. بعد از گذشت چند ماه متوجه می‌شویم که هیچ اتفاقی رخ نداده است. نا امید و دلسرد می‌شویم و دست از تلاش بر می‌داریم. اگر این سناریو برایتان آشنا بود بهتر است نکاتی که در ادامه می گویم را به دقت مطالعه کنید. در این نکات به بررسی استراتژی‌های بازاریابی می‌پردازیم که برای فروشگاه‌های اینترنتی عالی هستند.

از قدرت کمپین‌های ایمیلی غافل نشوید

تا حالا شده است که در سایت‌تان کمپین ایمیلی راه‌اندازی کنید؟ اصلا ایمیل مشتریان خود را دارید؟ برای اینکه بتوانید ارتباط معنادار و بلندمدتی با مشتریان خود داشته باشید باید با آن ها تعاملات سازنده و البته ارزشمند برقرار کنید. یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها استفاده از کمپین بازاریابی ایمیلی است. به کمک یک سری ایمیل سفارشی سازی شده و آموزنده اطلاعات مختلفی در اختیار مخاطبان خود می‌گذارید تا با شما بیشتر آشنا شوند و دوست داشته باشند از محصولات تان بخرند. از جمله کمپین‌های ایمیلی معروف، ارسال ایمیل‌های آموزنده و اطلاعاتی است. در این نوع کمپین‌ها شما مشکلات مشتریان خود را شناسایی می‌کنید و برای این مشکلات محتوای ارزشمند تولید می‌کنید. سپس این محتوا را از طریق ایمیل برایشان می‌فرستید.

فرآیند خرید را برای مشتری ساده‌تر کنید

می‌دانم که این موضوع خیلی بدیهی و واضح است اما بیشتر کسب‌وکارها درک درستی از فرآیند خرید مشتری ندارند. شاید باور نکنید اما بیش از 68 درصد کارت های خرید بدون پرداخت رها می‌شوند. پس شما باید بتوانید این فرآیند را تا جایی که می‌توانید ساده‌تر کنید. هیچ کس دوست ندارد پشت دیواری از فرم‌های مختلف گیر کند و چندین دقیقه از زمان ارزشمند خود را صرف پر کردن فرم های بلند بالا نماید. اگر برایتان ممکن است اجازه دهید مشتری بدون ثبت نام در سایت خرید کند. دریافت یک سری اطلاعات ضروری مثل شماره همراه و آدرس برای ارسال سفارش کافیست. برای پرداخت از گزینه های مختلفی استفاده کنید. ببینید مشتریان‌تان با چه شیوه‌ای از پرداخت راحت هستند و از همین گزینه‌ها بر روی سایت خود استفاده کنید.

وب سایت موبایل دوستی داشته باشید

بیشتر افراد و خریداران امروزی خریدهایشان را از طریق سایت انجام می دهند. برای خود شما پیش نیامده است که بخواهید خریدی داشته باشید و به کمک موبایل خرید کنید؟ برای راحتی کار خریداران سایت را برای دستگاه های موبایلی هم بهینه سازی کنید. از افراد متخصص بخواهید نوع فونت، اندازه فونت و نحوه قرار گرفتن دکمه ها و منوها را به دقت بررسی کنند و سایتی را برایتان طراحی کنند که بارگذاری آن بر روی گوشی های موبایل هم ساده تر و راحت تر باشد. اینکار نه تنها گشت و گذار کاربر بر روی سایت را بهبود می‌بخشد بلکه رتبه‌تان را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد.

از محتوای کاربران خود بر روی سایت استفاده کنید

ما انسان‌ها عاشق تعامل با سایر افراد هستیم. در واقع به هنگام خرید بیشتر دوست داریم نظر مشتریان قبلی را بخوانیم و بر اساس نظری که داده اند خرید کنیم. اگر بتوانید مشتریان قبلی را وارد بازی کنید و از آن ها برای تولید محتوا کمک بگیرید یک استراتژی جذاب در چنته خواهید داشت.

محتوای تولید شده توسط کاربر

از مشتریان قبلی خود بخواهید یک ویدئو یا فایل صوتی ضبط کنند و نظرشان را درباره محصولات و خدمات‌تان بیان کنند. حتی می توانید این بحث را به یک مسابقه تبدیل کنید و از افراد مختلف بخواهید برای شرکت در مسابقه نظر صادقانه خودشان از شما و برندتان را بیان کنند.

تولید محتوا کنید

هر چند این تاکتیک به نظر ساده می‌رسد اما هنوز هم فروشگاه های زیادی هستند که از انجام آن سر باز می‌زنند. وبلاگ و تولید محتوا یک روش عالی برای دیده شدن در موتورهای جستجو و جلب نظر کاربران است. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش میزهای اداری دارید. حالا می‌خواهید فروش تان را افزایش دهید. اولین و مهم‌ترین گامی که باید در نظر داشته باشید این است که ببینید مشتریان تان چه نیاز یا مشکلی دارند.

برای پیدا کردن این نیازها می‌توانید کیورد ریسرچ کنید. بعد از تحقیق بر روی کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که به عنوان مثال مشتریان شما نمی‌دانند از چه نوع میزی برای دکوراسیون دفترشان استفاده کنند. حالا یک مقاله یا ویدئوی مفصل تهیه می‌کنید و در آن انواع میزهای اداری و کارکردشان را بیان می‌کنید.

از کمپین‌های گوگل ادودرز استفاده کنید

اگر بودجه خوبی دارید و می‌خواهید کمی هزینه کنید استفاده از کمپین های گوگل ادوردز می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. این کمپین ها مزایای زیادی برایتان دارند. اولین مزیتی که می توان برای چنین کمپین‌هایی بیان کرد دیده شدن سایت‌تان در صفحات اول گوگل است. اگر قوانین این کمپین‌ها را بلد باشید به خوبی می‌توانید یک کمپین جذاب و کاربردی اجرا کنید.

دومین مزیتی که به کمک کمپین‌های ادوردز نصیب‌تان می‌شود به دست آوردن کلمات کلیدی است که کاربران از آن ها برای جستجوی نیازهایشان استفاده کرده‌اند. این کیوردها به شدت ارزشمندند و می‌توانند به شما کمک کنند درک بهتری از نیازها و خواسته‌های مشتریان خود داشته باشید.

سخن نهایی

بازاریابی فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به خلاقیت و کمی حوصله دارد. اگر هر کدام از مواردی که در این مقاله بیان کردم را به دقت اجرا کنید مطمئن باشید که فروش‌تان چند برابر می‌شود. هر چند این استراتژی‌ها به ظاهر ساده هستند اما خیلی‌ها همین نکات ساده را هم به درستی اجرا نمی‌کنند. شما اولین فردی باشید که مشکلات کاربران خود را می‌شناسد و برای هر کدام از این مشکلات یک راه حل جذاب و شگفت انگیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید