حتی یک مشتری را از دست ندهید: فاز ارزیابی

خلق تجربه مشتری از جمله مسائل مهمی است که کسب وکارها را از همدیگر متمایز می‌کند. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید حالا که همه کسب وکارها محصولات باکیفیت و خدمات عالی ارائه می‌دهند چطور می‌توانید خود را متمایز کنید؟ پاسخ به این سوال در خلق تجربه مشتری ماندگار نهفته است. برای اینکه بتوانیم تجربه عالی برای مشتریان خود ایجاد کنیم به یک چارچوب نظام مند نیاز داریم. در این سلسله از مقالات به سراغ خوانش و واکاوی کتاب حتی یک مشتری را از دست ندهید رفته‌ایم و بخش های مختلف آن را با هم مرور می‌کنیم. امروز به اولین فاز از خلق تجربه مشتری رسیده‌ایم: فاز ارزیابی. در ادامه با من همراه شوید تا در ویدئویی به صورت مفصل این مرحله را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

مرحله اول خلق تجربه مشتری: فاز ارزیابی

فاز ارزیابی اولین مرحله ای است که مشتری وارد آن می شود. در این مرحله مشتری گزینه های مختلف را با هم بررسی می کند و برند شما را هم از جهات مختلف مورد آزمایش قرار می دهد. برای اینکه بتوانیم یک تجربه ماندگار و جذاب برای مشتریان خود بسازیم باید از همان ابتدا بنیان رابطه‌مان را محکم بنا کنیم. در این بخش تلاش می‌کنیم نیازها، علایق و خواسته‌های مشتری را به کمک روش‌های مختلفی که در ویدئو توضیح داده‌ام بررسی کنیم و برای مشتریان‌مان ارزش آفرین باشیم.

بیشتر بخوانید: تجربه مشتری چیست؟

بعد از تماشای ویدئو چه کنیم؟

حالا که ویدئو را به دقت بررسی کردید کاغذ و قلم بردارید و بنویسید چه چیزی از این ویدئو یاد گرفتید؟ چطور می توانید نیازها، سوالات و دغدغه‌های مشتریان‌تان را شناسایی کنید؟ آیا چارچوبی برای شناخت مشتری‌های خود دارید؟ می‌توانید این چارچوب را طراحی کنید؟ چگونه می‌توانید برای مشتریان خود ارزش آفرین باشید و نیازهایشان را به کمک تولید محتوای ارزشمند برآورده سازید؟ آیا می توانید نیازهایی که مشتری به آن ها اشاره نمی کند را هم شناسایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید