حتی یک مشتری را از دست ندهید: فاز پذیرش

در بخش‌های قبلی مقاله راجع به خلق ارزش برای مشتریان خود صحبت کردیم. فاز اول خلق تجربه مشتری، ارزیابی بود. در مرحله قبل به بررسی نیازها، سوالات و دغدغه‌های مشتریان خود پرداختیم و سعی کردیم او را بهتر بشناسیم و نسبت به علایق و خواسته‌هایش اگاه شویم. سپس به ارائه ارزش برای او روی آوردیم تا بتوانیم بالاترین جایگاه از ذهنش را تصاحب کنیم. حالا نوبت به فاز بعدی خلق تجربه مشتری یعنی پذیرش می‌رسد. همانطور که در این ویدئوی آموزشی توضیح داده‌ام مشتری در این مرحله مشکلاتش را می‌پذیرد و ما را به عنوان یک برند برای حل مشکلات خود قبول می‌کند. در مرحله پذیرش خرید رخ می‌دهد و اتفاقات مختلفی در آن رخ می‌دهد.

برای فاز پذیرش آماده‌اید؟

حالا که مشتری ما را می‌شناسد و از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم باخبر است به سراغ‌مان می‌آید و خرید می‌کند. بعد از اینکه او دکمه خرید بر روی سایت را فشار داد یا حضوری محصول و خدماتش را خرید یک سری اتفاقات برایش رخ می‌دهد. اگر در این مرحله نتوانید نظرش را جلب کنید و خیالش را آسوده سازید ممکن است  مرحله ترس و عدم قطعیت طولانی‌تری را تجربه کند. اگر نمی‌خواهید مشتریان خود را از دست بدهید باید یک سری فعالیت ها را در کسب وکارتان مدنظر داشته باشید. بعد از تماشای ویدئو از خودتان بپرسید:

 

  • چطور می‌توانم به مشتریانم خوشآمد بگویم؟
  • چطور می‌توانم ارزش بیشتری برایشان خلق کنم؟
  • چه هدیه‌ای برایشان بفرستم تا در ذهن‌شان ماندگار شوم؟
  • چطور به آن‌ها اطمینان بدهم که کنارشان خواهم ماند؟

دیدگاهتان را بنویسید