حتی یک مشتری را از دست ندهید: فاز تصدیق کردن

در این مقاله می‌خواهیم مرحله دیگری از خلق تجربه مشتری را با هم بررسی کنیم. همانطور که در بخش های قبلی بررسی کتاب never lose a customer again گفتیم ساخت تجربه مشتری به یک چارچوب نیاز دارد. در واقع اگر فرمولی در دست داشته باشیم که به کمک آن بتوانیم مشتریان خود را راضی نگه داریم و توجه‌شان را به سمت خود جلب کنیم بدون شک رابطه طولانی‌تری خواهیم داشت. در سفر خلق تجربه مشتری به مرحله سوم رسیدیم یعنی Affirm. بیایید این مرحله را با هم بررسی کنیم و ببینیم چطور می‌توانیم از نکات موجود به نفع کسب وکارمان استفاده کنیم.

از مشتری‌هایت دوباره تایید بگیر

مشتری با خریدی که از ما انجام داد مهر تاییدی بر توانایی‌هایمان زد. اما بعد از گذشت مرحله احساسی خرید او به دنبال دلایل منطقی برای توجیه خرید خود می‌گردد و تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است وارد یک فاز هیجانی خطرناک شود. می‌دانید این فاز خطرناک که بیشتر کسب وکارها را نابود می‌کند چیست؟ حس پشمیانی نسبت به خرید یا ایجاد ترس و تردید. در این مرحله مشتری های ما نسبت به تصمیمی که گرفته‌اند مردد می‌شوند. مدام دنبال دلایل مختلف می‌گردند تا به خودشان ثابت کنند که اشتباه نکرده‌اند. حالا ما به عنوان صاحب کسب وکار چه تکنیک‌هایی باید بلد باشیم؟ چطور باید به او نشان بدهیم که کنارش هستیم؟ ویدئوی زیر را ببینید تا پاسخ سوال‌هایتان را بگیرید.

شما چطور می‌خواهید از این تکنیک‌ها استفاده کنید؟

خوب حالا که می‌دانیم مشتری ما در فاز سوم از سفر تجربه مشتری چه احساسی دارد باید خودمان را برای یک حرکت جذاب آماده کنیم. اول یک کاغذ و قلم بردارید و ترس‌هایی که مشتری ممکن است بعد از خرید داشته باشد را در آن بنویسید. ببینید اگر شما جای مشتری بودید بعد از خرید چه چیزی باعث ترس‌تان می‌شد. حالا همه جوانب کار را بسنجید و راه حل هر کدام از این ترس‌ها و تردیدها را هم یادداشت کنید. از روش‌هایی که در ویدئو گفتم هم استفاده کنید تا این مرحله را هم به سلامت بگذرانید.

دیدگاهتان را بنویسید