حتی یک مشتری را از دست ندهید: فاز حمایت
در آخرین مرحله از سفر خلق تجربه مشتری هستیم. تا به اینجای کار ارزش فراوانی برای مشتریان خود خلق کردیم . حالا باید نتیجه زحماتی که در این سفر کشیدهایم را به دست آوریم. در مرحله آخر از خلق تجربه مشتری به بخش حمایت میرسیم. در این مقاله میخواهم شما را با این فاز آشنا کنم. آماده هستید تا از ایدههای گفته شده استفاده کنید؟ پس کاغذ و قلم همراه خود داشته باشید.
مرحله حمایت شامل چیست؟
ما به مشتریان خود ارزشهای زیادی ارائه کردهایم. به همین خاطر او ما را میشناسد، دوست دارد و به ما اعتماد میکند. نتیجه این اعتماد رسیدن به مرحلهای است که در آن مشتری تبدیل به طرفداری متعصب میشود. بهتر است بدانید که در این مرحله مشتری شروع به حمایت از کسب وکار شما میکند و همانند یک نماینده فروش هر جایی که باشد طرفدار شما خواهد بود. از جمله مزایایی که در این مرحله از مشتری متعصب خود دریافت میکنید معرفی خدمات و محصولاتتان به دیگران است. مشتری پیش هر کسی که باشد با شور و اشتیاق فراوان از شما صحبت میکند، شما را به دیگران معرفی میکند و حتی توصیه شما را به سایر افراد میکند.
در مرحله حمایت چه کنیم؟
همانطور که قبلا هم گفتم شما زحمت زیادی برای مشتری کشیدهاید. در این سفر کنارش بودید و هر وقت با مشکل یا دردسری مواجه میشد بدون هیچ چشمداشتی به او کمک میکردید. حالا میتوانید از او تستیمونیال بخواهید، از او بخواهید شما را به دیگران ارجاع دهد و از او درخواست کنید محصولات و خدماتتان را به سایر افرادی که میشناسد معرفی نماید. یک برنامه ارجاعی ساده اما جذاب داشته باشید تا بتوانید از مشتریان راضی خود کمک بخواهید. بابت کمکی که مشتری راضی به شما میکند به او هدیهای ارزشمند و شگفت انگیز بدهید تا انگیزه ادامه حمایت را داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید