حتی یک مشتری را از دست ندهید: فاز اتخاذ کردن یا پذیرش

تا به حال شنیده اید فردی کودکی را به سرپرستی قبول کند و تمام عمر خود را بابت پرورش و بهبود زندگی او صرف نماید؟ افرادی که چنین کاری انجام می دهند بدون هیچ چشمداشتی سرپرستی یک کودک را می پذیرند و تلاش می کنند به او عشق ببخشند. حالا مشتریان ما در چنین وضعیتی قرار دارند. آن ها کسب و کار ما را پذیرفته اند و از آن حمایت می کنند. اگر فازهای قبلی را به خوبی پشت سر گذاشته باشید حالا می توانید از عشق و حمایتی که مشتری به شما می بخشد نهایت لذت را ببرید.

 چطور از حمایت مشتریان بهره مند شویم؟

در این مرحله مشتری به هدف اولیه خود دست یافته است پس تصمیم می گیرد ارتباط بلند مدتی با کسب وکار شما داشته باشد. او در حال حاضر حس تعهد خاصی به بیزینس شما دارد و می تواند ارتباط صادقانه ای با کسب وکارتان برقرار کند.

حالا یک سوال مهم به ذهن خطور می کند. ما چطور می توانیم از این حس حمایت مشتری نهایت استفاده را ببریم؟ رویکردهای زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهیم این است که به مشتریان متعهد نشان دهیم چقدر برایمان ارزشمند هستند. به عنوان مثال اگر داده های مشتری را ثبت کرده‌اید افرادی که جزء مشتریان وفادارتان هستند را شناسایی کنید و آن ها را در گروه خاصی عضو نمایید. این گروه باید ارزش بیشتری به افراد ببخشد و سطح تجربه مشتری را بهتر کند. اگر از این تاکتیک استفاده می کنید به آن ها بگویید که این یک گروه ویژه برای افراد متعهد، خاص و مهم است.

مشتریانی که تا به اینجای سفر کنار شما بوده‌اند را به شیوه‌های مختلف شناسایی کنید و جایگاه بهتری برایشان تدارک ببینید. یک عضویت انحصاری یا یک گروه ویژه بهترین کاری است که در این گام می توانید انجام دهید.

مهم ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید قدردانی از حضور مشتری با ارائه خدمات و محصولات خاص است. این خدمات باید به گونه ای خاص و منحصر به فرد باشد که حس غرور و شادمانی را در دل مشتریان تان به وجود آورد. در چنین شرایطی است که او احساس می کند شما به حضورش در کنار برند احترام گذاشته اید و خدماتی به او داده اید که به سایر مشتریان معمولی ارائه نکرده اید. پس اگر می خواهید حس خاص بودن را به مشتریان خود بدهید باید خدمات و محصولات ویژه برایشان در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید