چرا برندسازی شخصی(پرسنال برندینگ) اینقدر مهم است؟ 9 دلیل اهمیت برندسازی شخصی

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز بر تغییرات آن افزوده می‌شود. اگر چند سال پیش را با هم مقایسه کنید متوجه تغییرات عظیم و شگرفی که در دنیای اطراف‌مان ایجاد شده خواهید شد. در این میان فروش، بازاریابی و برندسازی هم دستخوش تغییرات بزرگی شده است. ظهور ابزارها و فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی باعث شده است افراد به اطلاعات به روزی دسترسی داشته باشند و تصمیم‌های خرید خود را بهتر اتخاذ کنند. برای اینکه بتوانیم در دنیای شلوغ امروزی خودمان را متمایز کنیم به یک وجه متمایز کننده یا منحصر به فرد نیاز خواهیم داشت. باید بتوانیم جنبه انسانی خود را به نمایش بگذاریم، با مشتریان‌مان همدلی کنیم و با آن‌ها دوست شویم. اینکار با برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ امکان پذیر است. در این مقاله می‌خواهم اهمیت ساخت یک برند شخصی را با شما به اشتراک بگذارم. پس تا انتها همراه من باشید.

چرا برندسازی شخصی اینقدر اهمیت دارد؟

در دنیای دیجیتال امروز که همه دست به گوشی هستند و از لپ‌تاپ‌های خود برای انجام کارهای روزمره‌شان استفاده می‌کنند، برندسازی شخصی بسیار مهم‌تر از گذشته شده است.

با ظهور رسانه‌های اجتماعی و محبوب شدن اینترنت، افراد زیادی هستند که دوست دارند ایده‌ها و علایق خود را به اشتراک بگذارند و درباره مسیری که طی کرده‌اند حرف بزنند.

اهمیت برندسازی شخصی

اما برندسازی شخصی اصلا چیست و چرا اینقدر مهم است؟ همه ما در حال حاضر در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم. اگر شما هم مثل من باشید حتما بخشی از زمان خود را برای گشت و گذار در این شبکه‌ها اختصاص می‌دهید.

از خودتان بپرسید من چه افرادی را در این رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنم؟ چه کسانی را در اینستاگرام فالوو می‌کنم؟ چرا این افراد برای من جذاب هستند؟

آن‌ها کاری کرده‌اند که شما عاشق‌شان باشید، با آن‌ها همذات پنداری کنید و کنارشان حس صمیمیت و نزدیکی داشته باشید. این افراد برند شخصی خود را ساخته‌اند.

پرسنال برندینگ به معنای ایجاد یک هویت منحصر به فرد است که شما را به عنوان یک فرد متمایز در چشم مخاطبان‌تان نشان می‌دهد. این فرآیند به معنای تعریف ارزش‌ها، اهداف، ماموریت، علایق و تخصص شماست و نشان می‌دهد شما چه کسی هستید، می‌خواهید چه کاری انجام دهید و چه چیزی در چنته دارید.

در واقع زمانی که برند شخصی خود را بر اساس سه ستون هویت فردی، ساخت امپراطوری برند و شبکه سازی تشکیل دادید، می‌توانید قبیله‌ای از افراد را کنار خود داشته باشید که شما را دوست دارند و از شما الهام می‌گیرند.

آمار و ارقام موجود در این زمینه هم بسیار شگفت انگیز است. برخی از مطالعات موجود نشان می‌دهد 90 درصد خریداران به توصیه افراد بیشتر از توصیه سازمان‌ها اعتماد دارند. این یعنی ساخت برند شخصی می‌تواند شما را به یک منبع عظیمی از درآمد تمام نشدنی برساند.

وقتی برند شخصی خود را می‌سازید در واقع خودتان را به عنوانی فردی قابل اعتماد، موثق و البته متخصص معرفی می‌کنید که حرف‌هایش قابل اعتماد و اتکاست.

9 دلیل برای اهمیت برندسازی شخصی

اگر تا به اینجای کار قانع نشده‌اید که برند شخصی خودتان را بسازید بدون شک با مطالعه این بخش می‌توانید راحت تر تصمیم بگیرید. در ادامه 9 دلیل را برایتان ذکر می‌کنم که نشان می‌دهد نباید از قافله پرسنال برندینگ عقب بمانید.

می‌توانید با برندسازی شخصی ارزش‌هایتان را به اشتراک بگذارید

تا به حال آرزو کرده‌اید که ای کاش فرصتی برای ارائه ارزش‌هایتان به دنیا داشتید؟ اگر دوست دارید درباره ارزش‌های زندگی‌تان صحبت کنید بدون شک ساخت برند شخصی می‌تواند بهترین راه برای رسیدن به این هدف باشد.

باعث آگاهی افراد از تخصص شما می‌شود

این روزها با هر کسی که صحبت می‌کنم از نبود مشتری و کم بودن درآمدش ناله می‌کند. اینکه ما خودمان را قربانی شرایط و محیط بیرونی بدانیم مشکلی را حل نمی‌کند.

به جای اینکه نقش فرد قربانی به خود بگیریم باید با برندسازی شخصی تخصص‌هایمان را به دنیا نشان دهیم. فرض کنید که شما در حوزه ساخت جواهر فعالیت می‌کنید.

آگاهی از برند در برندسازی شخصی

اگر تخصص خود را در پلتفرم‌های مختلف به شیوه درست نشان ندهید مشتری از کجا می‌تواند از حضورتان آگاه شود؟

بیشتر افرادی که من به آن‌ها مشاوره داده‌ام همین طور بودند. آن‌ها دست روی دست گذاشته بودند و منتظر بودند مشتری از آسمان نازل شود. شما با پرسونال برندینگ می‌توانید تخصصی که دارید را به مخاطبان خود نشان دهید.

به شبکه سازی کمک می‌کند

اگر دوست دارید با افراد مهم ارتباط داشته باشید باید برند شخصی خود را بسازید. با ساخت یک برند شخصی قدرتمند می‌توانید با کارفرمایان و افرادی که برایتان ارزشمند هستند ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های بی نظیری برای همکاری داشته باشید.

باعث مشهور شدن و دیده شدن شما می‌شود

می‌دانم که هدف شما از ساخت برند شخصی مشهور شدن نیست اما اگر بدانید دیده شدن‌تان چقدر می‌تواند فرصت‌های نابی ایجاد کند همین امروز دست به کار می‌شدید.

همه ما انسان هستیم و به افرادی که مثل ما باشند بیشتر اعتماد می‌کنیم. اگر در فضای آنلاین و حتی آفلاین فعال باشید می‌توانید خودتان را به عنوان یک فرد متخصص و حتی رهبر فکری معرفی کنید.

به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند

یکی دیگر از مزایایی که برندسازی شخصی برای شما دارد این است که سیلی از مشتریان را به سمت‌تان روانه می‌سازد.

رشد کسب و کار با پرسنال برندینگ

شاید این حرف من به نظرتان اغراق باشد اما زمانی که به عنوان یک برند شخصی فعالیت می‌کنید افراد بیشتر به شما اعتماد می‌کنند، حرف‌هایتان را بیشتر می‌پذیرند و اگر محصول یا خدمتی داشته باشید با اعتماد بیشتری از شما خرید می‌کنند.

شما را به عنوان فردی اصیل معرفی می‌کند

اولین اصل برندسازی شخصی اصیل بودن است. اصیل بودن یعنی اینکه خودتان را همانگونه که هستید بشناسید و به نمایش بگذارید. زمانی که اصالت را در معرض نمایش قرار می‌دهید مورد تحسین دنبال کنندگان قرار می‌گیرید.

به عنوان یک متخصص شناخته می‌شوید

شما در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید باید مورد اعتماد باشید. مشتریان شما نیاز دارند از تخصص و مهارت‌هایتان مطمئن شوند. حالا چه چیزی بهتر از برندسازی شخصی  که این مسیر را برایتان تسهیل می‌کند؟

فروش شما را افزایش می‌دهد

افزایش فروش با برندسازی شخصی

افرادی که در رسانه‌های اجتماعی برند شخصی خود را دارند بیش از 78 درصد بیشتر از دیگران فروش دارند. این موضوع نشان دهنده فرصتی است که پرسونال برندینگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما را به اهداف بازاریابی‌تان نزدیک می‌کند

اگر بتوانید در فضای آنلاین فعال باشید می‌توانید نرخ تبدیل مشتریان بالقوه را تا 7 برابر افزایش دهید. هیچ چیز بهتر از این نیست که افراد شما را به عنوان فردی معتمد بشناسند و مشتری شما باشند.

حرف آخر

اگر بخواهم این مقاله را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم: برندسازی شخصی در دنیای امروز از نان شب هم واجب‌تر است. با ساخت یک برند قوی، می‌توانید اعتبار و اعتماد کسب کنید و در میان رقبایی که برای رسیدن به اهداف‌شان هر کاری انجام می‌دهند متمایز شوید. با پرسنال برندینگ قادر خواهید بود خودتان را در هر حوزه‌ای که هستید متمایز کنید و اصالت‌تان را به نمایش بگذارید. بعد از چند وقت متوجه فرصت‌های بی نظیری خواهید شد که به سمت‌تان روانه می‌شوند.

اگر در حوزه ساخت برند شخصی یا همان پرسونال برندینگ نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از صفحه تماس با من، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید