بهترین استراتژیهای هک رشد برای استارت آپها
زمانی که وارد دنیای کسب وکار میشوید ممکن است با چالشهای مختلفی روبرو شوید. گاهی از اوقات شرایط آنگونه که شما دوست داشتید به پیش نمیرود و مشکلات متعددی پیش رویتان قرار میگیرد. بیشتر کارآفرینان و صاحبان کسبوکار در چنین اوضاعی پا پس میکشند و از صحنه رقابت خارج میشوند. اما استفاده از تاکتیکها و استراتژیهای تایید شده میتواند افراد را از این مشکلات نجات دهد. از جمله این استراتژیها، استراتژیهای هک رشد برای کسب و کارهای نوپاست. در این مقاله میخواهم به بررسی این استراتژیها بپردازم و به شما نشان دهم چگونه میتوانید از چنین استراتژیهایی برای رشد کسب وکارتان استفاده کنید. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.
هک رشد چیست؟
هک رشد روشی برای تعیین موثرترین روشها برای رشد کسب وکار شماست. همانطور که قبلاً هم گفتم مسیر راهاندازی و رشد بیزینس یک مسیر خطی نیست. در این مسیر چالشها و مشکلات متعددی وجود دارد و اگر کارآفرین یا صاحب کسب وکار با تاکتیکها و استراتژیهای مدرن آشنا نباشد با مشکل مواجه میشود. به جای اینکه از روشهای سنتی استفاده کنیم از روشهای مقرون به صرفه، خلاقانه و سریع بهره میبریم تا به رشدی که مدنظرمان هست برسیم.
چرا استراتژیهای هک رشد برای کسبوکارهای نوپا اینقدر مهم است؟
اگر احساس میکنید بیزینستان به سرعت پیشرفت نمیکند یا رشد قابل ملاحظهای ندارد باید مزایای هک رشد را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که از این استراتژیها استفاده میکنید مزایا و منافع مختلفی نصیبتان میشود که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
درآمدزایی سریعتر
اگر از روشهای سنتی بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید باید زمان زیادی را برای رسیدن به نتایج دلخواه منتظر بمانید. به کمک استراتژیهای هک رشد قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن به درآمدی که مدنظر دارید برسید و بیزینس خود را رشد دهید.
تسلط سریع بر بازار
استفاده از استراتژیهای هک رشد به شما کمک میکند به سرعت به یک برند مشهور و شناخته شده در صنعت خودتان تبدیل شوید. زمانی که تقاضایی برای محصول یا خدمات خود ایجاد میکنید راحتتر میتوانید به رهبر بازار تبدیل شوید.
درک مدلهای جدید کسب وکار
به کمک این استراتژیها درک بهتری از مشتریان و صنعت خود پیدا خواهید کرد. همه این موارد در کنار هم قرار میگیرند تا بتوانید با مدلهای جدید کسب وکار آشنا شوید و گزینههایی را انتخاب کنید که برایتان سودآوری بیشتری دارد.
استراتژیهای هک رشد برای کسبوکارهای نوپا: از این استراتژیها به نفع خود استفاده کنید
خوب حالا میخواهیم وارد بحث اصلی خود شویم و استراتژیهایی را معرفی کنیم که رشد شما را دو چندان میکنند. آماده استفاده از این استراتژیها هستید؟ پس بیایید شروع کنیم.
یک فهرست ایمیلی بسازید
اگر تصمیم دارید بیزینس خود را رشد دهید باید از استراتژی بازاریابی ایمیلی بیشترین استفاده را ببرید. من برندهای زیادی را دیدهام که علاقهای به استفاده از ایمیل ندارند و این گزینه را منسوخ شده میدانند. اما اگر خوب دقت کنید و آمارهای مربوط به بازاریابی ایمیلی را بخوانید متوجه میشوید که این ابزار نه تنها منسوخ نشده بلکه میتواند بهترین گزینه برای بازاریابی برندهای نوپا باشد. سعی کنید با ارائه محتوای ارزشمند فهرست ایمیلی خوبی برای خود جمع کنید.
از بازاریابی ارجاعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید
بازاریابی ارجاعی زمانی رخ میدهد که مشتریان فعلی شما افراد دیگری را به سمت کسب وکارتان هدایت کنند. در واقع این افراد آنقدر از همکاری با شما راضی هستند که محصولات و خدماتتان را به دوستان، اشنایان یا حتی همکاران خود معرفی میکنند. شاید باور نکنید اما بازاریابی ارجاعی بهترین هک رشد برای کسب وکارهای نوپا محسوب میشود و به دلیل هزینه کم و نرخ بازگشت بالایی که دارد میتواند یک گزینه عالی برای چنین کسب وکارهایی باشد.
با برندهای جدید همکاری کنید
همکاری با سایر برندها یکی دیگر از استراتژیهای هک رشد برای کسب وکارهای نوپاست. اگر تازه کار خود را شروع کردهاید میتوانید با برندهای دیگری که مشتریان مشابهی با شما دارند همکاری کنید. اینکار آگاهی از برندتان را افزایش میدهد و فرصتهای بی نظیری برایتان فراهم میسازد.
در ایونتها و رویدادهای مختلف شرکت کنید
هیچ بیزینسی به تنهایی رشد نمیکند. اگر میخواهید دیده و شناخته شوید باید در رویدادهای مختلف حضور داشته باشید. رویدادهایی را پیدا کنید که مشتریان هدف شما در آنها حضور دارند. حالا به بهترین شکل ممکن در این رویدادها حاضر شوید و خودتان را پرزنت کنید. فرض کنید شما در حال فروش کیف و کفش هستید. به هنگام بازگشایی مدارس یا نزدیک عید میتوانید در نمایشگاههای حضوری که برای نمایش محصولات مربوط به کیف و کفش برگزار میشود حضور پیدا کنید و محصولات خودتان را به نمایش بگذارید.
برای کسب وکار خود یک جامعه بسازید
شما میتوانید از رسانههای اجتماعی برای نشان دادن خودتان استفاده کنید. با مشتریان بالقوه خود در رسانههای اجتماعی تعامل داشته باشید، با آنها ارتباط سازنده برقرار کنید وتا جایی که میتوانید برایشان ارزش بیافرینید.
از استراتژی بازاریابی محتوایی درست و کارساز استفاده کنید
من کسب وکارهای زیادی را دیدهام که در حال تولید محتوای نادرست برای مخاطبان هدف خود هستند. آنها روزها و حتی ماهها زمان برای تولید محتوا اختصاص می دهند اما نتایج مدنظرشان را به دست نمیآورند. به نظر شما چرا چنین مشکلی رخ میدهد؟ دلیل این امر بسیار ساده است. آنها استراتژی درستی برای بازاریابی محتوایی خود ندارند.
استراتژی بازاریابی محتوایی درستی برای کسب وکار خود توسعه دهید. اینکار به مشتریان شما کمک میکند ارزش شما و محصولاتتان را درک کنند و بیشتر از قبل حس نزدیکی به شما داشته باشند.
پست مهمان بنویسید
یکی دیگر از استراتژیهای هک رشد برای برندهای نوپایی که هنوز مشهور و شناخته شده نیستند نوشتن پست مهمان است. وبسایتهایی را پیدا کنید که مخاطب هدف شما از آنها بازدید میکند. حالا با سردبیر یا مسئول بخش تولید محتوای آن ارتباط برقرار کنید و پیشنهاد خود را بابت نوشتن پست مهمان ارائه نمایید.
با اینفلوئنسرها همکاری کنید
اگر بودجه کافی در اختیار دارید استفاده از قدرت و اعتبار اینفلوئنسرها میتواند یک استراتژی هک رشد عالی برایتان باشد. این افراد از شهرت و اعتبار خوبی در بین مخاطبان خود برخوردارند و میتوانند شما و برندتان را به بهترین شکل ممکن معرفی کنند.
از ترندها به نفع خود استفاده کنید
شما میتوانید روی موج ترندها سوار شوید و از آنها به نفع شرکت خود استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که از ترندهایی بهره ببرید که به شما و برندتان مربوط هستند و میتوانند به اعتبارتان بیفزایند.
به سوالات مشتریان بالقوه خود پاسخ دهید
یکی دیگر از روشهایی که برای افزایش رشد بیزینس خود میتوانید استفاده کنید پاسخ دادن به سوالات مشتریان بالقوه است. شما میتوانید در رسانههای اجتماعی و انجمنها به سوالاتی که افراد در حوزه کاری و صنعتتان دارند پاسخ دهید و به آنها کمک کنید مشکلاتشان را برطرف کنند. در چنین شرایطی به یک فرد متخصص تبدیل میشوید که قادر است نیاز افراد را به خوبی حل کند.
ابزارهای رایگان تولید کنید و استراتژیهای هک رشد خود را بهبود ببخشید
ارائه محتوای رایگان برای مخاطبین هدف بسیار ارزشمند است. اما اگر بتوانید ابزارهای رایگانی که مربوط به کسب وکارتان است را توسعه دهید از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد. این ابزارها باید نیاز مخاطب هدف شما را برطرف کنند و مشکلی که او با آن دست و پنجه نرم میکند را برطرف نمایند. برای توسعه چنین ابزارهایی میتوانید از خود مخاطبان سوال کنید. یک نظرسنجی برگزار کنید و از افراد بپرسید به چه ابزاری نیاز دارند؟ اگر چه ابزاری داشتند مشکلشان برطرف میشد؟
سخن نهایی
رشد بیزینس در دنیای رقابتی امروز که افراد زیادی در حال رقابت با هم هستند کار چندان سادهای نیست. شما مجبور هستید مدام خودتان را به روز نگه دارید و از تاکتیکها و استراتژیهای مختلفی بهره ببرید. در این مقاله چند مورد از استراتژیهای هک رشد برای بیزینسهای نوپا را با شما به اشتراک گذاشتم. شما هم میتوانید از این استراتژیها برای رشد کسب وکار خود استفاده کنید و مشتریان را از حضور خود آگاه سازید. بعد از اینکه مشتریان بالقوه را به سمت برند خود جذب کردید با ارائه محتواهای ارزشمند، محصولات و خدمات باکیفیت او را به مشتری وفادار تبدیل کنید. در چنین شرایطی دیگر نگران از دست رفتن مشتری و شکست بیزینس خود نخواهید بود.
دیدگاهتان را بنویسید