جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام با تکنیک‌های ساده و کاربردی

اگر در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام فعال باشید حتماً خیلی خوب می‌دانید که جلب اعتماد مشتریان یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین‌ فعالیت‌هاست. شما به محصولات و خدمات خود ایمان دارید، می‌دانید که فرد قابل اعتمادی هستید و همه تلاش خود را برای خدمت رسانی انجام می‌دهید. اما مشکل اینجاست که مشتریان شما را به چشم یک فرد غریبه می‌بینند که تلاش می‌کند پول عزیزشان را بگیرد و حتی ممکن است سرش کلاه بگذارد. برای اینکه بتوانیم نظر افراد را در شبکه‌های اجتماعی به سمت خود جلب کنیم باید با روش‌های اعتمادسازی آشنا باشیم. در این مقاله می‌خواهم یک سری تکنیک ساده اما کاربردی را با شما به اشتراک بگذارم که به جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام کمک می‌کند. پس تا انتها با من همراه باشید.

چرا جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام مهم است؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ تکنیک‌های کاربردی اعتمادسازی برویم اجازه بدهید به یک سوال مهم پاسخ دهیم. اصلا چه نیازی به اعتمادسازی داریم؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا دیگران باید از شما خرید کنند؟ چرا نباید به سراغ رقبایتان بروند؟ دلیل اصلی خرید مشتری از شما اعتماد و ارتباط صمیمی و قابل اطمینانی است که بین‌تان شکل گرفته است. ما از افرادی خرید می‌کنیم که آن‌ها را می‌شناسیم، دوست‌شان داریم و به آن‌ها اعتماد می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم برای طولانی مدت فعالیت کنیم باید به جای اینکه صفحه اینستاگرامی خود را به یک کاتالوگ تبدیل کنیم، اعتماد دو طرفه و مستحکمی بسازیم.

جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام

یکی از نظرسنجی‌های انجام شده توسط PWC نشان می‌دهد بحث اعتماد به برند بر روی خرید مشتریان تاثیر مهمی دارد. 35 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعتماد به برند را جزء سه دلیل مهم خود برای خرید انتخاب کردند. پس اگر به دنبال فروش محصولات و خدمات خود در اینستاگرام هستید باید شروع به اعتمادسازی کنید.

اما چطور؟

جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام: با این روش‌ها اعتمادسازی کنید

روش‌های زیادی برای جلب اعتماد مشتریان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد در این بخش می‌خواهم چند تکنیک ساده را در اختیارتان بگذارم که به شدت مفید و کاربردی هستند.

سریع‌تر به دایرکت مشتریان پاسخ دهید

مشکل بزرگی که بیشتر برندها و شرکت‌ها با آن مواجه هستند کمبود نیرو برای پاسخ دهی به سوالات و درخواست‌های مشتریان است. همین امر باعث می‌شود سوالات مشتری در دایرکت برای مدت زمان طولانی بی پاسخ بماند. پاسخ ندادن به سوالات مشتری نشان می‌دهد شما و شرکت‌تان قابل اعتماد نیستید. برای اینکه ترس مشتری از خرید آنلاین را کم کنید باید به او نشان دهید که حضور فعال دارید و جایی نرفته‌اید.

اگر برایتان ممکن بود به سوالات و دایرکت‌های مشتریان در کمترین زمان ممکن پاسخ دهید تا حس اعتماد را در وجود او نهادینه کنید و ترسی که از خرید دارد را برطرف نمایید.

به کامنت‌های مشتریان پاسخ دهید

یکی دیگر از روش‌هایی که باعث جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام می‌شود پاسخ دادن به کامنت‌هاست. ما شرکت‌ها و برندهای زیادی را دیده‌ایم که هیچ توجهی به تعاملات مخاطبان خود در اینستاگرام ندارند. همین موضوع به ظاهر ساده باعث می‌شود یک سوال و ابهام مهم در ذهن مشتری شکل بگیرد: نکند این فرد کلاهبردار باشد؟ نکند زمان کافی برای برطرف کردن نیازهای من را نداشته باشد؟

اگر خودتان فرد پرمشغله‌ای هستید فردی را برای پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌های مشتریان استخدام کنید. پاسخ‌های معنادار و ارزشمند به کامنت‌ها بدهید تا مشتری مطمئن شود دردش را می‌فهمید و برایش ارزش قائل هستید.

با اینفلوئنسرهایی کار کنید که مشتریان‌تان عاشقش هستند

می‌دانید مشتریان هدف‌تان چه صفحاتی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند؟ عاشق چه اینفلوئنسرهایی هستند؟ زمانی که صحبت از اعتمادسازی در شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید یک استراتژی موثر استفاده از بازاریابی اینفلوئنسرهاست. اگر افرادی را پیدا کنید که می‌توانند تاثیر قدرتمندی بر روی مشتریان‌تان داشته باشند اعتماد آن‌ها را بهبود می‌بخشید. اینفلوئنسرها به دلیل فعالیت‌های مفیدی که دارد در میان فالوورهایشان محبوب هستند پس می‌توانید از همین محبوبیت و اعتماد به نفع خود بهره ببرید.

از مشتریان قبلی برای تولید محتوا استفاده کنید

یک روش دیگر برای جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام استفاده از خود آن‌هاست. حتماً می‌پرسید چگونه؟ تا به حال مشتری داشته‌اید که از شما راضی باشد و مدام از فعالیت‌ها و محصولات‌تان تعریف کند؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است می‌توانید از همین افراد بخواهید به صورت ویدئویی، صوتی یا متنی درباره شما و محصولات‌تان صحبت کنند.

مشتریان قبلی

حالا نظرات این افراد را در بخش هایلایت‌ها، استوری‌ و پست به نمایش بگذارید تا باقی افراد نسبت به شما اعتماد بیشتری داشته باشند و شما را به عنوان یک برند معتبر بشناسند.

محتوایی تولید کنید که دردی از مخاطب دوا کند

اولین کاری که برای جذب مخاطب در اینستاگرام می‌کنید چیست؟ حتما می‌گویید تولید محتوا. هرچند تولید محتوا یک ابزار ارزشمند برای جلب نظر مخاطبان‌تان است اما به خاطر داشته باشید که هر محتوایی نمی‌تواند برایتان اعتماد و ارتباط صمیمانه ایجاد کند.

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام فروش خوبی را تجربه کنید باید مخاطب شناسی بلد باشید. باید بدانید در ذهن او چه می‌گذرد و با چه دردهایی مواجه است.

بعد از اینکه نقاط درد، مشکلات و دغدغه‌هایشان را پیدا کردید می‌توانید با تولید محتوا این موارد را هدف قرار دهید. مشتری با دیدن چنین محتوایی با خود می‌گوید: این فرد درد مرا می‌فهمد پس می‌توانم بیشتر به او اعتماد کنم.

همیشه حضور داشته باشید و تعامل کنید

من افراد زیادی را دیده‌ام که هر از چندگاهی وارد اینستاگرام می‌شوند، محتوا تولید می‌کنند و بعد برای مدت طولانی غیب‌ می‌شوند. چنین رفتاری تنها یک سیگنال به مخاطب می‌دهد: من حال و حوصله تعامل با تو را ندارم و فقط می‌خواهم رفع تکلیف کنم.

حضور مستمر

اگر به دنبال درآمدهای بالا از اینستاگرام هستید باید حضور مستمر و ارزشمند داشته باشید. هر روز استوری‌هایی بگذارید که نشان دهنده درد مشتری و راه‌حل‌های برطرف کردن آن است. می‌توانید مسابقه برگزار کنید، پشت صحنه فعالیت‌هایتان را نشان بدهید، یک بحث جنجالی اما مفید راه بیندازید یا  اینکه بازی‌های سرگرم کننده ایجاد کنید. به عنوان مثال یک نظرسنجی سرگرم کننده که هدفی پشت آن است می‌تواند نرخ تعامل شما را با مشتری بیشتر کند و حس صمیمیت و اعتماد بیشتری به وجود آورد.

جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام: خودتان را نشان دهید

این تکنیک هر چند ساده است اما می‌تواند یک گزینه عالی برای جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام باشد. همه ما انسان هستیم و دوست داریم با انسان‌ها تعامل کنیم. زمانی که وارد اینستاگرام می‌شویم هدف‌مان سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت‌مان است. دوست داریم با آدم‌ها وارد رابطه شویم و از آن‌ها اطلاعات ارزشمند بگیریم. پس اگر برندی هستید که محصول یا خدماتی ارائه می‌دهد خودتان را نشان دهید. از خودتان ویدئو بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

از اهداف، آرزوها و دغدغه‌هایتان صحبت کنید و نشان دهید پشت برند یک انسان ارزشمند قرار دارد و مشکلات مشتریان را به خوبی درک می‌کند.

سخن نهایی

برای اعتمادسازی در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام باید صبور باشید. اعتماد یک شبه ایجاد نمی‌شود اما یک شبه از بین می‌رود. گام‌های کوچک و هدفمند بردارید، برای مشتریان ارزش خلق کنید و کاری کنید شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. هر چند این فرآیند کمی زمانبر و طولانی است اما می‌تواند بازدهی بی نظیری برایتان به همراه داشته باشد. یادتان باشد مشتریان قبل از خرید باید بتوانند به شما اعتماد کنند. پس از تکنیک هایی که در این مقاله گفتم استفاده کنید تا چنین اعتمادی را راحت‌تر بسازید و پرورش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید