چگونه در لینکداین یک برند شخصی موفق بسازیم؟

برندسازی در لینکدین

برندسازی شخصی یکی از موضوعات مهمی است که اگر به صورت درست انجام شود می‌تواند مزایای بی شماری برایمان داشته باشد. وقتی صحبت از این مزایا می‌کنیم منظورمان شناخته شدن، دیده شدن و به دست آوردن قلب و ذهن مشتریان است تا ما را ببینند و دوست‌مان داشته باشند. بدون شک همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا ما را به موفقیت و البته پول برسانند. داشتن یک برند شخصی برای افرادی که به دنبال بازی بلند مدت هستند و می‌خواهند جایگاهی ثابت شده در میان مشتریان داشته باشند ضروری است. امروز می خواهم نحوه برندسازی شخصی در لینکداین را با شما به اشتراک بگذارم. پس همراه من باشید.

چرا از لینکدین برای برندسازی شخصی استفاده کنیم؟

برند شخصی در لینکدین

در میان رسانه‌های اجتماعی مختلفی که در بازار وجود دارد لینکدین یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین موارد برای ساخت برند شخصی است. این رسانه اجتماعی به عنوان محفلی برای افراد متخصص شناخته می‌شود و به شما کمک می‌کند شغل مدنظر خود را پیدا کنید و یک برند معتبر از خودتان بسازید. به نظر من افرادی که به دنبال دیده شدن و ساختن یک برند شخصی هستند باید قابلیت‌ها و امکانات لینکدین را مورد بررسی قرار دهند و توانایی‌های خودشان را در این شبکه اجتماعی در معرض نمایش بگذارند.

اصلا برند شخصی چیست و چرا اینقدر مهم است؟

اگر مقالات قبلی سایت را مطالعه کرده باشید حتما می‌دانید که درباره برند شخصی و مزایای آن به طور مفصل صحبت کردیم. من لینک مقاله را برایتان می‌گذارم که اگر دوست داشتید آن را هم مطالعه کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید: برند شخصی چیست؟

 

اما اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم برند شخصی درکی است که دیگران از ما دارند. وقتی کسی اسم ما را می‌شنود یا تصویر ما را می‌بیند چه چیزی در ذهنش نقش می‌بندد بسیار مهم است. این موضوع به ما کمک می‌کند خودمان را در حوزه تخصصی‌مان متمایز کنیم و در میان همه افراد جایی برای خودمان در قلب مخاطب باز کنیم.

در دنیای رقابتی امروز که همه تلاش می‌کنند بهترین باشند افرادی موفق خواهند شد که برند شخصی خود را داشته باشند . اگر می‌خواهید کسب وکار خودتان را بسازید یا یک شغل رویایی داشته باشید بدون برند شخصی دستیابی به این هدف کمی دشوار خواهد بود. برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند به یک فرد معتبر و قابل اعتماد تبدیل شوید، اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید، خود را به عنوان یک مخاطب معرفی کنید، فرصت‌های جدید به دست اورید.

چگونه برند شخصی خود را در لینکدین بسازیم؟

ساخت برند شخصی در لینکدین

روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای ساخت برند شخصی وجود دارد. من اینجا یک مدل چند مرحله‌ای را برایتان آورده‌ام که بر اساس آن می‌توانید گام به گام یک برند معتبر برای خود بسازید. آماده‌اید؟

پروفایل خود را برای جستجوی مخاطبان بهینه کنید

اولین کاری که باید به هنگام حضور در لینکدین انجام دهید بهینه سازی پروفایل‌تان است. قبل از هر چیز یک عکس رسمی از خودتان بگیرید. بهتر است پس زمینه عکس سفید باشد و چهره‌تان به سمت روبرو باشد. از قرار دادن عکس‌های غیر رسمی و خانوادگی در لینکدین پرهیز کنید. این رسانه اجتماعی مختص افراد حرفه‌ای است و تصویر پروفایل شما هم باید نشان دهنده جنبه رسمی زندگی‌تان باشد.

حالا که یک عکس رسمی در پروفایل خود بارگذاری کرده‌اید می‌توانید به سراغ سایر بخش‌های پروفایل خود بروید. یادتان باشد اگر می‌خواهید یک برند شخصی در این شبکه اجتماعی بسازید باید آن را بهینه کنید.

از خودتان بپرسید اگر من جای مخاطب بودم برای یافتن فردی مثل خودم چه چیزهایی را جستجو می‌کردم؟ از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کردم؟ مثلا اگر دیجیتال مارکتر هستید باید کیوردهای مربوط به این حوزه را پیدا کنید. افراد برای یافتن یک دیجیتال مارکتر از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟

از این کلمات کلیدی در پروفایل خود استفاده کنید. باید مطمئن باشید که از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید که مهارت‌ها و تجربه‌های شما را به خوبی نشان می‌دهد. اینکار باعث می‌شود پروفایل شما بهتر برای مشتریان نشان داده شود.

در گام بعدی باید آدرس پروفایل خود را سفارشی سازی کنید. لینکدین به شما اجازه می‌دهد یک آدرس یا همان URLسفارشی برای پروفایل خود داشته باشید. در این آدرس از کلمات کلیدی که مختص حوزه کاری شماست استفاده کنید.

از هشتگ‌های مرتبط هم بهره ببرید. هشتگ‌ها بهترین روش برای نشان دادن محتوای شما به مخاطبان هستند. اگر بتوانید از هشتگ‌های مناسبی در پست‌ها و مقالات خود استفاده کنید شانس دیده شدن‌تان بیشتر می‌شود.

تصویر پروفایل را ساده اما حرفه‌ای انتخاب کنید

همانطور که در مرحله قبل هم گفتم عکسی که در لینکدین بارگذاری می‌کنید بسیار اهمیت دارد. این عکس باید ساده و در عین حال کاملا حرفه‌ای باشد.

آیا می‌دانستید که عکس پروفایل یکی از مهم‌ترین عناصری است که می‌توانید برای ساخت برند شخصی در لینکدین استفاده کنید؟ از تصاویر با کیفیت استفاده کنید، عکسی که به تازگی گرفته‌اید را مورد استفاده قرار دهید، از بک گراند سفید بهره ببرید، کمی لبخند بزنید، از قرار دادن عکس‌های خانوادگی بپرهیزید.

بر روی خلاصه پروفایل(Profile Summary) خود کار کنید

خلاصه یا توضیح کوتاهی که در پروفایل خود می‌نویسید ارائه اسانسوری شماست که برای ساخت برند شخصی می‌تواند بسیار مفید باشد. تا جایی که می‌توانید این ارائه را کوتاه و جذاب بنویسید و به نقاط مهم اشاره کنید. در این بخش باید حوزه کاری و تخصصی که دارید را بنویسید و بگویید چه دستاوردهایی دارید که شما را از دیگران متمایز می‌کند. فیلد کاری خود را به طور واضح معرفی کنید، از کلمات کلیدی برای معرفی مهارت‌ها و تجربه‌هایتان بهره ببرید، دستاوردهایتان را برجسته کنید، شخصیت اصلی خود را به نمایش بگذارید.

داستان برند خود را  در بنر لینکدین بازگو کنید

هر برند شخصی یک داستانی برای گفتن دارد. همه ما هم عاشق داستان هستیم. پس بهتر است از بنر لینکدین برای معرفی خود و نشان دادن داستان‌تان استفاده کنید. از این فضای بزرگ برای نشان دادن اینکه چه کسی هستید و چگونه به مشتریان کمک می‌کنید بهره ببرید. در این بخش بهتر است کمی خلاق باشید و از فرصت موجود برای داستان سرایی بهره ببرید. از عناصر بصری با کیفیت استفاده کنید، از فونتی استفاده کنید که خواندنش راحت باشد، نشان دهید چرا منحصر به فرد هستید و چطور می‌توانید دنیا را جای بهتری برای زندگی تبدیل کنید.

محتوای مفید و منحصر به فرد تولید کنید

حالا تا حدودی پروفایل‌مان را آماده کرده‌ایم. در این گام نوبت به تولید محتوای مفید و البته منحصربه‌فرد می‌رسد. خیلی ها از تولید محتوا در لینکدین واهمه دارند و اینکار را مدام پشت گوش می‌اندازند. اما واقعیت این است که اگر نظرات‌تان را با دیگران به اشتراک نگذارید دیده نمی‌شوید. از ارسال محتواهای تکراری که همه جا هست خودداری کنید و به سراغ بررسی و انتشار محتوایی بروید که منحصربه‌فرد و جذاب است. می‌توانید سوالات مشتریان را پاسخ دهید، کتاب‌هایی که خوانده‌اید را خلاصه کنید یا از نظرات شخصی خود بهره ببرید.

از انواع مختلف محتوا استفاده کنید

بله شما می‌توانید مقاله‌های کوتاه برای لینکدین بنویسید اما اگر دنبال جذب مخاطب هستید باید به سراغ شکل‌های مختلف محتوا بروید. به عنوان مثال از عکس نوشته استفاده کنید، پادکست‌های کوتاه بسازید، ویدئوهای کوتاه منتشر کنید و حتی اینفوگرافیک‌های حذاب تولید کنید.

با سایر افراد تعامل داشته باشید و همدلی خود را نشان دهید

برای ساخت برند شخصی در لینکدین باید با سایر افراد تعامل داشته باشید. هیچ کس به تنهایی به موفقیت نمی‌رسد. مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید، لایک کنید، برایشان کامنت‌های مفید بگذارید و در تعامل باشید. ارتباطات دو طرفه بسازید و مطمئن باشید همین ارتباطات مفید به شما کمک می‌کند بهتر دیده شوید.

با تاثیرگذاران و افراد موفق حوزه خود کانکت شوید

لینکدین پر از افراد حرفه‌ای است. افرادی که موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی دارند و مسیری که شما در آن هستید را قبلا طی کرده‌اند. پس چرا از این فرصت برای شبکه سازی استفاده نمی‌کنید؟ به افراد تاثیرگذار و مهم صنعت خود در لینکدین پیام دهید و بگذارید علاقه مندی‌تان را برای تعامل و ارتباط بدانند.

در رویدادهای مربوط به صنعت خود صحبت کنید

اگر در صنعت خود هنوز شناخته شده نیستید الان زمان مناسبی برای دیده شدن است. از پشت صحنه بیرون بیایید و نشان دهید چه چیزی در چنته دارید. در رویدادهای مربوط به صنعت خود صحبت کنید تا اعتبار و اعتماد بیشتری از افراد بگیرید. اگر حرف‌های مهم و ارزشمندی برای اشتراک گذاری دارید دست بجنبانید و به سایر افراد نشان دهید چقدر بر حوزه‌تان مسلط هستید. دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا شما را بشناسند و دنبال‌تان کنند.

در گروه‌های لینکدین عضو شوید

برای اینکه بیشتر شناخته شوید گروه‌های لینکدینی بهترین مکان برای دیدن افراد متخصص و رهبران صنعت شماست. این گروه‌ها به شما کمک می‌کنند درباره ترندها صحبت کنید و با سایر افراد به بحث و تبادل نظر بپردازید. بعد از اینکه عضو این گروه‌ها شدید بینش‌ها و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. به دیگران کمک کنید به اهداف شان برسند. به سوالات سایر افراد پاسخ دهید و نشان دهید درباره کارتان متخصص هستید.

ببینید چه کسانی پروفایل شما را دیده‌اند

لینکدین یک قابلیت جذاب به اسم Who’s Viewed Your Profileدارد. این قابلیت نشان می‌دهد چه کسانی پروفایل شما را دیده و بررسی کرده‌اند. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه خود را بشناسید اینجا بهترین مکان برای شناسایی این افراد است. وقتی کسی از پروفایل شما بازدید می‌کند به سراغش بروید، با او کانکت شوید و یک مکالمه جذاب با او شروع کنید.

از دوستان و همکاران‌تان بخواهید شما را به دیگران توصیه کنند

در پروفایل لینکدین خود می‌توانید از recommendations و Endorsements استفاده کنید. این دو قابلیت به شما اجازه می‌دهد کارهایی که قبلا انجام داده‌اید را نشان دهید و از اثبات اجتماعی بهره‌مند شوید. در واقع همکاران و دوستان‌تان، شما را به دیگران توصیه می‌کنند و از رفتارها و دستاوردهایتان صحبت می‌کنند. اگر می‌خواهید برند شخصی در لینکدین بسازید توصیه می‌کنم از این دو قابلیت هم غافل نشوید.

حرف آخر

لینکدین یکی از پلتفرم‌های قدرتمند برای ساخت برند شخصی است. اگر می‌خواهید خودتان را به عنوان یک متخصص در صنعت‌تان معرفی کنید بهتر است همین امروز پروفایل‌تان را در این شبکه بسازید و شروع به فعالیت کنید. هر چند این مسیر برای افراد تازه کار می تواند سخت و خسته کننده باشد اما زمانی که به نتایج دلخواه برسید خستگی از تن‌تان در می‌رود. سعی کنید نکاتی که در این مقاله گفتم را رعایت کنید و با ساخت یک پروفایل حرفه‌ای خودتان را از سایر افرادی که در حوزه‌تان هستند متمایز کنید. بعد از چند وقت سایر افراد متوجه حضور شما می‌شوند و اعتبارتان بالاتر می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید